KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Tartan Pist KSÜ Personel ve Öğrencilerinin Kullanımına Açıldı-12.10.2018

Sağlık Bakanlığının sağlıklı bir yaşam için “Her Gün 10 Bin Adım” kampanyası ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Rektörlüğünün öncülüğünde yürütülen “KSÜ Yürüyor Kilolar Eriyor” projesi kapsamında üniversitemiz Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu önünde yer alan futbol sahası etrafındaki tartan pist özelliğine sahip yürüyüş alanı personel ve öğrencilerin kullanımına açıldı.

Yürüyüş alanının açılışı Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Niyazi Can, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Kadir Saltalı, Prof. Dr. Zekeriya Pak, üniversite üst yöneticileri, personel ve öğrencilerini katılımıyla gerçekleştirildi.

Açılışta konuşan Rektör Can, sağlıklı bir yaşam için gereken sporun en kolay yolunun yürüyüş olduğuna dikkat çekti.  KSÜ bünyesinde yer alan spor tesislerinin daha verimli bir şekilde hizmet etmesi için bir dizi çalışma gerçekleştirdiklerini ifade eden Rektör Can, insan anatomisine uygun özel olarak tasarlanan futbol sahası etrafında yer alan pistin 17.00 ve 23.00 saatleri arasında personel ve öğrencilerin kullanımına açık olacağını ifade etti.

Açılış kurdelesinin kesilmesinin ardından Rektör Can ve beraberindekiler sağlıklı bir yaşama dikkat çekmek için yürüyüş gerçekleştirdiler.

                                                                                     

YÜRÜYÜŞÜN SAĞLIĞA FAYDALARI

Her gün düzenli yürüyüş yapmanın kalp sağlığından, kilo kontrolüne kadar pek çok faydası vardır. Düzenli yapılan yürüyüşlerin sağlık açısından faydaları aşağıdaki gibi özetlenebilir.

Kalp kası dâhil, vücut kaslarını kuvvetlendirerek, daha etkin çalışmalarını sağlar.

Her bir kasılmada kalbin pompaladığı kan miktarını artırarak, istirahattaki kalp atım sayısını (nabzı) azaltır.

Kan basıncını düzenler.

Yeme isteğinin (iştahın) kontrol edilmesine yardımcı olur.

Vücut kitle indeksinin makul düzeyde kalmasını sağlayarak, obezite riskini azaltır.

Sindirimi kolaylaştırır.

Şeker hastalığını(diyabet) kontrol etmeye ve önlemeye destek olur.

Solunumsal kapasiteyi ve aerobik gücü artırır.

Uyku düzenini destekler.

Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür.

HDL/LDL (iyi huylu-kötü huylu kolestrol) dengesini düzenler.

Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir.

Kemiklerin kuvvetlenmesini sağlayıp, osteoporoz riskini azaltır.

Vücudun doğal keyif verici hormonu olan endorfin salınımını artırıp, depresyon riskini azaltır.

Kansere yakalanma riskini azaltır.

Bunama ve Alzheimer gibi hastalıkların gelişme riskini azaltır.

Bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar.

Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç bir görünüm sağlar.