Sağlık Bilimleri Fakültesi Mezunları Mesleki Yeminlerini Ederek Kep Attı
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi tarafından 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mesleki Yemin ve Mezuniyet Töreni düzenlendi.
Törene, Rektör Vekili ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ejder Berk, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Ethem Taş, Kahramanmaraş İl Sağlık Müdürü Uzman Dr. Vehbi Şirikçi, Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hafize Öksüz, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hakan Kamalak, KSÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Selçuk Nazik, akademik-idari personel, öğrenciler ile aileleri katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan programda, mezun öğrenciler adına fakülte birincisi Hemşirelik Bölümü öğrencisi Şükran Özdemir konuşma yaptı.
Dört yıllık eğitim sürecinin zorlu ancak anlamlı bir yolculuk olduğunu belirten Özdemir, hemşirelik eğitimi boyunca insanın yalnızca bedenden ibaret olmadığını öğrendiklerini ifade ederek, “Hemşireliğin sadece bir bilim değil aynı zamanda bir sanat olduğunu bizlere öğrettiler.” dedi. Mesleki ve insani gelişimlerine katkı sağlayan akademisyenlere teşekkür eden Özdemir, ailelerin fedakârlıklarının unutulamayacağını vurgulayarak mezun arkadaşlarına meslek hayatlarında başarılar diledi.
Program kapsamında Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Öğretim Elemanları Araştırma Görevlisi Halil İbrahim Candan ve Araştırma Görevlisi Mehmet Karaca tarafından müzik dinletisi sunuldu.
Törende konuşan Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hakan Kamalak, mezuniyet başarısında ailelerin büyük pay sahibi olduğunu belirterek, diplomaların en çok anne ve babaların hakkı olduğunu ifade etti.
Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hafize Öksüz ise sağlık hizmetlerinde hemşire, ebe ve fizyoterapistlerin vazgeçilmez bir yere sahip olduğunu söyledi. Mezunların önemli bir eğitim sürecinden geçtiğini belirten Öksüz, sağlık çalışanlarının her şart altında insan sevgisini ve şefkati ön planda tutması gerektiğini vurguladı.
Kahramanmaraş İl Sağlık Müdürü Uzman Dr. Vehbi Şirikçi de Türkiye’de yaklaşık 1,5 milyon kişilik sağlık ordusunun bulunduğunu, Kahramanmaraş'ta ise 13 bin sağlık çalışanının görev yaptığını belirterek mezunların bu büyük ailenin yeni üyeleri olduğunu ifade etti. Şirikçi, meslek hayatı boyunca sürekli gelişimin önemine dikkat çekerek öğrencilere kendilerini yetiştirmeyi hiçbir zaman bırakmamaları tavsiyesinde bulundu.
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Ethem Taş konuşmasında, insan hayatına dokunan, acıları dindiren ve şifaya vesile olan sağlık profesyonellerini mezun etmenin gururunu yaşadıklarını söyledi. Akademisyenlere verdikleri emeklerden dolayı teşekkür eden Taş, ailelerin de bu başarıdaki payının büyük olduğunu ifade etti.
Sağlık çalışanlarının yalnızca bilgi ve beceriyle değil, merhamet, vicdan ve yüksek ahlak anlayışıyla görev yapması gerektiğini belirten Prof. Dr. Taş, mezun öğrencilere meslek hayatlarında başarılar diledi.
Rektör Vekili Prof. Dr. Ejder Berk ise mezuniyetin yalnızca bir eğitim sürecinin tamamlanması değil, emeklerin ve fedakârlıkların taçlandığı önemli bir dönüm noktası olduğunu söyledi. Son yıllarda sağlık çalışanlarının toplum için üstlendiği kritik rolün daha iyi anlaşıldığını belirten Berk, mezunların da bu kutsal görevin önemli temsilcileri olacağını ifade etti.
Öğrenmenin mezuniyetle sona ermeyeceğini vurgulayan Prof. Dr. Berk, sağlık alanındaki hızlı gelişmelere ayak uydurabilmek için araştırmayı, sorgulamayı ve kendini geliştirmeyi sürdürmenin önemine dikkat çekti. Mezunların mesleklerini yalnızca bilgiyle değil, vicdan, insan sevgisi ve fedakârlık anlayışıyla icra etmeleri gerektiğini belirten Berk, “Başarı sadece kariyer basamaklarını çıkmak değil, dokunduğunuz hayatlarda bıraktığınız izdir.” dedi.
Konuşmaların ardından dereceye giren öğrencilere belge ve hediyeleri takdim edildi. Fakülte birincisi Şükran Özdemir, mezuniyet kütüğüne ismini çakarak bu anlamlı anı ölümsüzleştirdi.
Programda Ebelik Bölümü öğrencileri Dr. Öğr. Üyesi Esra Karataş Okyay eşliğinde, Hemşirelik Bölümü öğrencileri ise Dr. Öğr. Üyesi Merve Gülpak eşliğinde mesleki yeminlerini etti. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü ile Hemşirelik Bölümü öğrencileri arasında geleneksel yönder öğrenci bayrak teslimleri gerçekleştirildi.
Tören, mezun öğrencilerin hep birlikte keplerini havaya atmasıyla sona erdi. Sağlık Bilimleri Fakültesinden mezun olan öğrenciler, sağlık alanında görev yapacak yeni meslek mensupları olarak çalışma hayatına uğurlandı